ذکر تعجیل فرج رمز نجات بشر است
ذکر تعجیل فرج رمز نجات بشر است
قل لا اسئلکم علیه اجرا الا المودة فی القربی....

 

 

 

 

 

 

 

برای نيّت خالص و هماهنگى علم و عمل ملاك شما شرع باشد، ببينيد آيا اين كار شرعى است يا خلاف شرع ؟ ما اگر بخواهيم اين چنين وسواس داشته باشيم پس در اين عبادتها و نمازهايمان هم بايد تشكيك كنيم ، ما چه مى دانيم آيا در اينها نيّتمان خالص است يا نه ؟ حال چون نمى دانيم خالص است يا نه آيا مى توانيم آنها را ترك كنيم ؟
و در ادامه فرمودند:

 

 

 

 

نيّتتان اين باشد كه علمتان با عملتان هماهنگ باشد و علم و عمل از همديگر جلو و يا عقب نيفتند.

 

 

اكثر بدبختى ما همين است كه علممان با عملمان هماهنگ نيست ، بعضى علمشان از عملشان عقب تر است و بعضى جلوتر، و به هر حال علم و عمل آنها با هم نمى خواند، بعضى هم مثل من هستند كه علمشان گاهى از عملشان جلو مى افتد و گاهى عقب ، پس شما نيّت كنيد كه به علم خود عمل كنيد و علم و عملتان يكى باشد.

 

 

 

 

عالم بى عمل مثل چراغى مى ماند كه به ديگران نورافشانى مى كند اما خودش مى سوزد. يعنى عالم بى عمل را مثل كسى مى دانستند كه خود را آتش مى زند و مى سوزاند.

 

 

منبع: http://www.bahjat.org/

 



نظرات شما عزیزان:

مشاوره رایگان خانواده
ساعت0:31---16 فروردين 1392
سلام علیکم و عرض تسلیت ب مناسبت شهادت حضرت زهرا س
مطالب وبلاگتون عالی بود
اگر خواستار مشاوره رایگان در زمینه حقوقی و خانواده بودید ب وب ما سر بزنید.
اجرکم عند الله


رعنا
ساعت14:15---28 بهمن 1391
چه کسی تهدید واقعی برای صلح جهانی است؟
http://www.nasrtv.com/modules/video/singlefile.php?lid=7 898


فاطمه
ساعت14:29---26 بهمن 1391
سلام خدا رحمت کنه آقای بهجت رو واقعا مرد خدا بود
و ممنون مطلب خوبی رو گذاشتین
این حدیث امام صادق علیه السلام هم هدیه ی من به شما:
امام صادق عليه السلام:
«... وَاللّه ما اوتىَ لُقمانُ الحِكمَةَ بِحَسَبٍ، وَلامالٍ وَلاأَهلٍ وَلا بَسطٍ فى جِسمٍ وَلاجَمالٍ وَلكِنَّهُ كانَ رَجُلاً قَويّا إِلى أَن قالَ وَلَم يَمُرَّ بِرَجُلَينِ يَختَصِمانِ أَو يَقتَتِلانِ إِلاّ أَصلَحَ بَينَهُما وَلَم يَمضِ عَنهُما حَتّى تَحاجَزا»
... به خدا قسم كه به لقمان تنها حكمت و دانش عطا نشده بود، و نيز دارائى و خانواده و قدرت جسمى و زيبايى چشمگير نداشت ولى او مردى با اراده بود تا آنجا كه امام فرمودند و او به دو نفر كه با هم نزاع مى كردند و يا مى جنگيدند نمى گذشت مگر اينكه ميانشان صلح برقرار مى كرد و از پيش آنان نمى رفت تا آنكه آنها دست از نزاع و جنگ كشيده و متفرق مى شدند.
مستدرك الوسايل، ج13، ص442، ح3
یامهدی


دیوونه ی حسین
ساعت15:28---24 بهمن 1391
سلام

ممنون که سرزدید



یا حسیـــــــــــــــــــــــن
پاسخ:سلام. تشکر


حوزه ی علمیه ی جواد الائمه
ساعت17:21---22 بهمن 1391
سلام علیکم وبلاگ خوبی دارین ممنون یاعلی

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









نوشته شده در تاریخ توسط فقیر
مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Blog Skin